Deschidere de stagiune la Nottara cu spectacole după Ingmar Bergman, Jordi Galcerán, Florian Zeller și I.L. Caragiale

Toamna se numără spectacolele bune. Și, odată cu ele, poveștile pline de imaginație, provocatoare, încărcate de sens, cu personaje memorabile, ce își vor purta publicul în fascinanta lume a emoției, creativității și sensibilității. Prima toamnă post-pandemică înseamnă și mult dorita deschidere deplină către artă, astfel că după o vreme mult prea îndelungată de incertitudini, temeri și oboseală, este momentul să ne reîntâlnim în acest spațiu al tuturor posibilităților care este teatrul.

Comedii subtile, de situație și de limbaj, farse negre și drame psihologice marchează primul weekend al stagiunii 2022-2023 a Teatrului Nottara, care debutează cu Sonată de toamnă de Ingmar Bergman, în regia lui Alexandru Mâzgăreanu, vineri, 2 septembrie, de la ora 19:30. Un spectacol care oferă ocazia unei reîntâlniri emoționante cu Victoria Cociaș, într-o poveste tulburătoare despre suferință, feminitate, asumare, pierderi irecuperabile și, mai ales, despre iubire.

Sâmbătă, 3 septembrie, de la ora 19:30, Gabi Răuță, Ada Navrot, Alex Jitea și Cerasela Iosifescu ne propun o călătorie surprinzătoare în psihicul uman, cu mult umor, dar și cu o profundă introspecție a mecanismelor interioare, în cea mai recentă premieră a Teatrului Nottara, Cancún de Jordi Galcerán, în regia lui Felix Alexa, care o descrie drept „o comedie amară despre descompunerea senzațiilor sufletești cele mai intime, despre cât de sublimă, dar și ridicolă e viața însăși. «Cancún» e despre noi toți, aflați uneori față în față cu noi înșine”.

Teatrul Nottara se alătură și în acest an proiectului inițiat de Teatrul Masca, Departe de centru, aproape de oameni. Pe 3 septembrie, de la ora 19:30, în amfiteatrul din bulevardul Uverturii, vă veți putea regăsi privind Oglinda neagră, o poveste muzicală de Cristina Juncu, după texte de I.L. Caragiale.

Duminică, 4 septembrie, de la ora 19:30, Mama de Florian Zeller (dramaturgul câștigător al Premiului Oscar în 2020), în regia lui Cristi Juncu, propune o explorare a unei probleme actuale și încă prea puțin discutate în societatea actuală – depresia. Catrinel Dumitrescu realizează o partitură complexă, impresionantă și sfâșietoare, într-o poveste despre singurătate și nevoia de afecțiune.

Tot în luna septembrie, Teatrul Nottara va relua două dintre cele mai îndrăgite spectacole din repertoriu, Fazanul de Georges Feydeau, în regia lui Alexandru Mâzgăreanu, și Opt femei de Robert Thomas, în regia lui Andreas Merz-Raykov. O  comedie flamboaiantă și un thriller polițist vor întregi astfel oferta actualei stagiuni.

În această toamnă vor ieși la public și spectacolele din cadrul proiectului „Teatrul, o nouă normalitate #REINVENT”, finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021 și al cărui promotor este Teatrul Nottara, în parteneriat cu ARTEPUNKT Skandinavia (Norvegia): trei spectacole de poezie, în regim online, și trei spectacole la scenă: Moara cu noroc de Ioan Slavici, în regia Alinei Hiristea, Enigma Otiliei de G. Călinescu, în regia lui Radu Popescu, și Stâlpii societății de Henrik Ibsen, în regia lui Dejan Jankovic.

În noua stagiune la Teatrul Nottara, vom râde și ne vom relaxa la comediile spumoase, dar vom avea ocazia și să reflectăm asupra unor tematici de dureroasă actualitate, în spectacolele ce merg pe filonul dramatic, psihologic, experimental. Vom vedea ce înseamnă ideea de prietenie, alături de personajele din Cloaca de Maria Goos, regizat de Theodor-Cristian Popescu, vom reînvăța Lecția lui Eugen Ionescu, în tulburătoarea montare a lui Felix Alexa, și poate vom înțelege că Aici nu-i de joacă, alături de Catrinel Dumitrescu și Victoria Cociaș, într-un spectacol despre iubire și prietenie. Cu Mitică Popescu al lui Camil Petrescu, în regia lui Dan Tudor, ne vom reaminti să nu judecăm după aparențe, iar cu cei din O haită de sfinți de Neil LaBute, în regia lui Vlad Zamfirescu, faptul că nimeni nu este în totalitate bun sau rău. Jaful lui Joe Orton, adus pe scena Teatrului Nottara de Vlad Massaci, ne propune să vedem cu un ochi ironic falsele moralități ale societății actuale, iar Felix Alexa, în Totul e relativ de Alan Ayckbourn, să abordăm cu un strop de umor chiar și situațiile mai puțin vesele prin care trecem. Schimbăm registrul în Despre olteni cu dragoste, după La Lilieci de Marin Sorescu, și plonjăm într-o lume demult apusă, cu farmecul și nostalgia sa, a satului românesc. Cristi Juncu ne propune să ne oprim puțin din ritmul amețitor în care ne trăim viața și să ne bucurăm de povestea de dragoste din La doi pași de Mullingar de John Patrick Shanley. Ne lăsăm purtați în călătoria plină de imprevizibil din Thailanda lui Dimitris Kechaidis și Eleni Chaviara, în regia lui Alex Jitea, și ne reîntâlnim cu nimeni altul decât cu Sigmund Freud, interpretat de legendarul Alexandru Repan în Vizitatorul de Eric-Emmanuel Schmitt, în regia lui Claudiu Goga.

O toamnă în care salutul „Ne vedem la teatru!” să redevină normalitate!

Lasați un comentariu

Arhivă articole