Triburi. Codul bunelor BARIERE

Triburi. Codul bunelor BARIERE

de Nina Raine

Traducerea: Vlad Cristache

Regia: Vlad Cristache

Scenografia: Mădălina Niculae, Andreea Tecla

Asistent regie: Luana Hagiu

 

Distribuția:

Christopher – Gabriel Răuţă

Beth – Isabela Neamțu

Daniel – Răzvan Bănică

Billy – Rareș Andrici

Ruth – Cristina Juncu

Sylvia – Diana Roman

Durată: 2 h 30 min (cu pauză)

O familie este un micro-univers, cu propriile sale reguli, o lume în care vrei să te simţi în siguranţă. Dar uneori, această protecţie înseamnă, de fapt, izolare de exterior, o piedică în regăsirea identităţii. Billy este singurul membru cu deficienţe de auz din familia sa, iar când o întâlneşte pe Sylvia, născută într-o familie de hipo-acuzici, realizează cât de mult pierduse până atunci în a se descoperi pe sine şi în a face din deficienţa sa un mod de a vedea realitatea în toată bogăţia sa şi în multiplele ei nuanţe. Un spectacol despre importanţa familiei, dar şi despre felul în care îl vedem pe Celălalt, despre cum ne raportăm la cei pe care obişnuim să-i încadrăm în categoria altfel, Triburi îşi propune să ne facă să vedem ceea ce am ales să ignorăm până acum.

 

Piesa Triburi a fost produsă de Royal Court în Londra, în octombrie 2010, în regia lui Roger Michell. În 2012, a câştigat Premiul Drama Desk pentru scriere excepţională.

„Mi-a venit ideea de a scrie Triburi după ce am văzut un documentar despre un cuplu de hipoacuzici. Urma să aibă un copil şi îşi doreau ca acesta să fie şi el hipoacuzic. Mi-am dat seama că, de fapt, majoritatea oamenilor asta simt, fie că sunt hipoacuzici sau nu. Părinţii simt o mare bucurie să vadă că au transmis copiilor lor nu numai genele, ci şi un set de valori şi de credinţe. Chiar şi un limbaj specific. Familia este un trib. Un trib în care au loc conflicte, dar care este foarte loial.”

Nina Raine

Sala Horia Lovinescu

Prima reprezentație: 20 iulie 2018

Triburi de Nina Raine

Traducerea și regia: Vlad Cristache

Scenografia: Mădălina Niculae, Andreea Tecla

Traducerea: Vlad Cristache

Asistența de regie: Luana Hagiu

 

Distribuția:

Christopher – Gabriel Răuță

Beth – Isabela Neamțu

Daniel – Răzvan Bănică

Billy – Rareș Andrici

Ruth – Cristina Juncu
Sylvia – Diana Roman

Regia tehnică: Dragoș Moloiu

Sufleur: Violeta Popa

Durata: 2 h 15 min.

 

Sinopsis

O familie este un microunivers, cu propriile sale reguli, o lume în care vrei să te simți în siguranță. Dar, uneori, această protecție înseamnă, de fapt, izolare de exterior, o piedică în regăsirea identității. Billy este sigurul membru cu deficiențe de auz din familia sa, iar când o întâlnește pe Sylvia, născută într-o familie de hipo-acuzici, realizează cât de mult pierduse până atunci în a se descoperi pe sine și în a face din deficiența sa un mod de a vedea realitatea în toată bogăția sa și în multiplele ei nuanțe. Un spectacol despre importanța familiei, dar și despre felul în care îl vedem pe Celălalt, despre cum ne raportăm la cei pe care obișnuim să îi încadrăm în categoria altfel, Triburi își propune să ne facă să vedem ceea ce am ales să ignorăm până acum.

 

EXTRASE DIN TEXT:

CRISTOPHER: De ce naiba își scrie lucrarea de doctorat?

BETH: Vrea să devină profesor.

CRISTOPHER: Ei bine, n-are nici o șansă. E destul de evident ce ar trebui să facă în viață: stand-up comedy.

BETH: Pentru numele lui Dumnezeu, Cristopher.

CRISTOPHER: Ce? Imită foarte haios tot felul de celebrități.

BETH: Dar el nu vrea să imite celebrități. Vrea să dovedească ceva.

CRISTOPHER: Cui?

BETH: Vrea să-și dovedească sieși ca e în stare.

CRISTOPHER (intrigat): De ce?… De ce nu se rezumă la bancuri? La asta se pricepe.

BILLY: E supărat din pricina lui Hayley.

RUTH: Și iar fumează iarbă.

CRISTOPHER (șoptește): I-ai citit lucrarea? Eu m-am apucat de ea, dar n-am putut s-o termin.

RUTH (șoptește): Nici eu.

BETH (șoptește): Încearcă să-și găsească propria voce.

CRISTOPHER (șoptește): Se pare însă că propria voce vorbește pe limba greșită!

(renunță la șoaptă): De ce șușotim?

RUTH (vorbind normal): Habar n-am.

CRISTOPHER: Trebuie să-și găsească un job. Asta trebuie să facă.

BETH (ignoră comentariul lui CRISTOPHER. Către BILLY): Ție ți se confesează. Ce s-a întâmplat cu Hayley?

BILLY (neinteligibil): Ce?

CRISTOPHER arată către aparatul auditiv al lui BILLY.

CRISTOPHER: Bill. (Vorbește rar și tare.) Vocea. Ți s-au dus. Bateriile de la aparat. S-au dus bateriile.

BILLY: Oh. (umblă la baterii.)

RUTH (vorbește rar): Hayley. Ce ți-a zis Daniel?

BILLY (neinteligibil): Nimic. E evident, se citește pe fața lui. Cred ca iar s-au despărțit.

RUTH: Oh, Doamne.

BETH (obosită): Nu poți să faci un pas în casa asta fără să dai de o ceartă.

CRISTOPHER: Asta pentru că ne iubim.

RUTH: Mda. Ca o cămașă de forță care-și adoră pacientul. (Mimează că e într-o cămașă de forță.)

 

DESPRE AUTOR

Nina Raine (1975, Marea Britanie), regizoare și dramaturg, este câștigătoare a Channel Four/Jerwood Space Young Regional Theatre Director în 2000, în cadrul căreia a lucrat ca regizor la Royal Court Theatre. A montat spectacole în diferite teatre, precum Unprotected la Liverpool Everyman și la Festivalul de Teatru de la Edinburgh în 2006, pentru care a câștigat Premiul TMA pentru regie, și Shades de Alia Bano, inclus în Festivalul Tinerilor Scriitori al Royal Court Theatre, în 2009, Jumpy de April De Angelis, la Royal Court și în West End. A câștigat, pentru prima sa piesă, Rabbit, pe care a și regizat-o, Premiul Evening Standard’s Charles Wintour pentru cel mai promițător dramaturg în 2006, în cadrul Critics’ Circle Theatre Awards.

 

02 Aprilie 2020, ora 19:00, Sala Horia Lovinescu
21 Februarie 2020, ora 19:00, Sala Horia Lovinescu
14 Octombrie 2019, ora 19:30, Sala Horia Lovinescu
13 Iunie 2019, ora 19:00, Sala Horia Lovinescu
03 Aprilie 2019, ora 19:00, Sala Horia Lovinescu
27 Februarie 2019, ora 18:30, Sala Horia Lovinescu
13 Februarie 2019, ora 19:00, Sala Horia Lovinescu
01 Februarie 2019, ora 19:00, Sala Horia Lovinescu
20 Ianuarie 2019, ora 19:00, Sala Horia Lovinescu
23 Decembrie 2018, ora 19:00, Sala Horia Lovinescu

Arhivă articole